onsdag 7 augusti 2013

Tjurig är mitt andra namn

Jag har gått i tofflor hela dagen på jobbet för att försöka skona mina stackars hälar så gått det går.
Hade tänkt att jag får ta och cykla istället för att springa nu, så att skavsåren får läka ordentligt.
Sen kom jag på att om 2 ½ vecka ska jag springa VasaStafetten och jag är fortfarande inte redo att jogga i 5 kilometer.
Därför åkte jag till apoteket och köpte compeed skavsårsplåster och sporttejp för att kunna få på mig ett par skor.

Det gjorde ont bara av att ta på plåstren, men jag tvingade på mig skorna, sen gick jag nästan på tå...när jag började springa gick det lite bättre. Då har jag väl fullt sjå att tänka på att andas!
3 kilometer joggingtur blev det i alla fall ikväll.
Men satan så ont det gjorde när jag kom hem.
Tejpen släppte ju i överkant när jag blev svettig, så när jag kom hem skulle jag ta bort tejpen, men då följde ju naturligtvis plåstren med också.

Om jag överhuvudtaget ska kunna springa i Dalarna den 24 augusti är det nog bäst att jag låter hälarna läka ordentligt.
Kan det komma mer olägligt??!! Fettfajten OCH VasaStafetten inom snar framtid!

Betyder det här att jag måste svälta mig nu för att gå ner i vikt?! Nej självklart inte...det betyder att jag nog måste köpa ett par tofflor utan klack.


2 kommentarer:

  1. Det är ju 10 meter på rullen så nog borde vi kunna tejpa fast skinnfliken riktigt ordentligt.

    SvaraRadera
  2. Du ska få värre "grejer" av mig....
    E-B

    SvaraRadera