måndag 20 maj 2013

Lyckorus

Zumban igår gick jättebra, det rann svett av mig när vi var färdiga! Precis så som jag vill att det ska vara. Jag gick dit med inställningen att även om det är steg jag inte kan så ska jag ändå köra järnet och röra mig till musiken. Egentligen spelar det väl inte jättestor roll om man inte gör EXAKT rätta rörelserna!

Nu har jag äntligen börjat känna den där känslan jag har längtat efter hela tiden, den där känslan av att något börjar hända på riktigt med kroppen.
Jag har börjat prova kläder som jag inte kunnat haft på ett tag. Det är en sak att känna att kläderna man har börjar sitta löst, men känslan när man drar på sig ett par byxor eller en skjorta som varit alldeles för små, nu passar...den är ännu bättre!
Min jeansskjorta som jag egentligen aldrig har kunnat knäppa, kan jag nu knäppa ihop och den sitter dessutom löst. Ja inte över brösten, men det gör inte så mycket :D
Provade ett par gamla Levi´s också som jag verkligen INTE har kunnat haft på flera år, jag har inte fått ihop dom alls, nu får jag ihop knappen med lätthet!
Känslan är obeskrivlig!

Igår provade jag även brudklänningen som jag inte gjort på kanske 1 år. Jag köpte ju den förra året som ni kanske vet, ni som känner mig iallafall.
Då satt den perfekt på mig, den var så där som att den var sydd precis efter min kropp.
Men igår ramlade den av mig... det kommer inte alls att gå som den är nu. Jag hoppas verkligen att den går att sy in, annars vet jag inte vad jag gör!
Ändå kan jag inte låta bli att tycka att även det är en härlig känsla.

4 kommentarer:

  1. Själv ställde jag mig på vågen idag för att få se att jag gått UPP!!
    Tack för att du nu gett min inspiration till att de faktiskt får vara slut med de :) Du är så duktig!!
    Kram! /Emma Å

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Emma! Kul om jag kan inspirera någon. ;) KRAM!

      Radera
  2. Bra jobbat! Hoppas du fortsätter träningen även efter du nått din målvikt, det brukar inte jag klara...När ska du gifta dig? :) Kram Cicci

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Cicci! Den 15 juni ska bröllopet stånda ;) Kram kram

      Radera