fredag 3 maj 2013

Seeeegt!

Ikväll var det dags för bröst och biceps, Marie hade tre nya bicepsövningar på menyn ikväll. Typ hammarcurls sittandes ena gången bakåtlutad i bänk och andra gången framåtlutad på bänk.
Dom övningarna körde jag 3 x 10 på 9kg, därefter koncentrations curls 3 x 12 på 9kg.
Sen liggandes på golvet vid cable crossen raklång och körde bicepscurls med stång. Lite annorlunda kändes det, men det blir inte lika vingligt när man ligger... Här kommer jag inte ihåg vilken vikt jag körde på.
Bröstövningarna bestod av:
3 x 12 hantelpress 9kg
3 x 15 armhävningar
3 x 12 flyes (lutande bänk) 6kg

Kände mig lite seg den här gången, men jag tog mig igenom. Efter gymmet åkte jag, Henke och Ola till elljusspåret och gick ett varv där. Ganska skön avslutning på dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar