fredag 10 maj 2013

Första gången

denna vecka, som jag besökte gymmet.
Pratade lite med Marie om det där, att nu när värmen och solen börjar komma mer och mer, så är man inte lika sugen på att vara inne och träna.
Det kanske inte gör så mycket om jag t ex åker inlines, joggar och promenerar mer istället för att gymma. Jag kanske kommer att tappa en del muskler, men jag har ju en del att ta av så det ska väl inte göra någon större skada!
Istället för fyra dagar i veckan, kanske jag kan nöja mig med 2-3 dagar i veckan. Man får väl helt enkelt känna efter hur dagsformen känns och om man är mer sugen på att svettas inne än ute.
Bara jag inte slutar träna så...
Torsdagen körde jag iallafall ben, rumpa och mage, då axeln och skuldran fortfarande inte känns bra.

5 minuter uppvärmning på löpbandet
3 x 12 benpress 65kg
3 x 12 squats med kettlebell 20kg
Plankan
3 x 12 bakåt spark i cable 16kg
Liggandes på mage på golvet, lyfta benet uppåt med fotsulan mot taket...
3 x 10 baksida lår i maskin 28kg
3 x 15 magövning med boll (flytta bollen från sida till sida, sittandes lätt bakåtlutad)
3 x 15 magövning sittandes på bräda: (bild lånad från www.tränahemma.org)

Den sista och definitivt den jobbigaste övningen: (bild lånad från letsgethealthy.devote.se)






Det gick riktigt bra och jag känner mig nöjd med dagens prestationer!
Hurt hurt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar