söndag 4 augusti 2013

Back on track

Nu kör jag igång den här bloggen igen och förhoppningsvis håller det i sig länge.
Så välkommen tillbaka ni som är intresserade av att följa den här tränings/kost/vikt/hälsa - bloggen.

För att vardagen ska fungera för mig utan "snedsteg" så gäller det att planera och förbereda. Det ska liksom inte finnas utrymme för att fuska.
Visst ska man kunna göra spontana saker, livet blir ju lätt tråkigt om man måste följa ett visst schema hela tiden.
Det är så enkelt att svänga förbi Max eller Mc Donalds och köpa nåt i drive in och äta på väg hem för att man ska iväg på nåt direkt efter jobbet. Nu finns det väl kanske bättre alternativ även på snabbmatsrestaurangerna som man kan välja.

Eftersom dagen har bestått av sol, bad och båtåka så har det inte blivit någon matlagning idag. Matlådan tills imorgon fick bli lax som blev kvar från fredagens 80-årskalas, lite grönsaker och en fetaost röra.

Hoppas det är lika gott som jag tycker det ser ut!
Det innehåller ungefär 400 kcal har jag räknat ut.

Jag sliter ju träningsskor som ingen annan jag känner, därför har jag köpt ett par nya IGEN. Men det är ju alltid roligt med shopping, så det gör absolut ingenting. Det tråkiga är att jag ju alltid får skavsår av nya dojor, så jag måste gå in dom med skavsårsplåster.

Den här gången blev det ett par Asics, det märket har jag aldrig provat tidigare, jag gillar Nike. Men ska ge dom här en chans få se...


Imorgon drar vi igång "fettfajten" med invägning kl 18.00 på Hedesunda Gym! Det ska bli skitkul!!
Rapport kommer imorgonkväll.

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar