tisdag 12 mars 2013

Tuttar, bröst, brö'n, pattar...

Kärt barn har många namn säger dom...
Dagens gympass har bestått av bröst och armar!

(Nej det är inte hår i armhålan, det är ludd som fastnat i svetten)


Jag har ingen aning om vilka flashiga namn alla övningar har, så ni får gissa er till vad jag gjort, tills
jag vågar börja fota i gymmet.

12 x 3 i bröstmaskinen 38kg
12 x 3 bröstpress i cablecrossen (framåtlutad) 16kg
12 x 3 bröst i cablecrossen (nerifrån och upp) 6kg
12 x 3 armhävningar på knä

12 x 3 tricepspress med rep (framåtlutad tricepspress i cablecrossen ovanför huvudet) 13kg
12 x 3 tricepspress med stång 16kg

12 x 3 bicepscurls med stång i cablecrossen 16kg
12 x 3 bicepscurls med hantlar 9kg

Frukosten vet ni ju hur den såg ut, som vanligt, jag har väldigt dålig fantasi när det gäller frukostar. Gillar jag en så kör jag på den!
Lunchen är oftast samma som gårdagens middag, så också idag, dvs taco, alltid lika gott tycker jag!
Till kvällsmat har jag fått Henkes korvgryta med broccoli/blomkål/morot till. Ja jag vet, morot kanske inte är det bästa som innehåller rätt mycket kolhydrater men lite får man väl äta?

Är lite osäker på vad han stoppar i den här berömda korvgrytan, men god blir den varje gång!
Chorizo, bacon, lök, krossade tomater, grädde, säkert lite sambal oelek.
GÖTTA!
Henke äter den med ris till, det skulle nog jag också göra om jag kunde. Men jag har fått för mig att jag ska vara försiktig med de toksnabba kolhydraterna, att jag mår lite bättre utan dom.

Vad har det blivit däremellan då, lite finncrisp förstås! Jag är beroende av finncrisp!

Har varit så himla trött idag, vet inte varför. Varför blir det så ibland? Utan anledning kan man tycka!
Sovit bra i natt ca 7timmar, ätit bra, inget socker, en halvtimmes promenad på arbetstid med Ola på eftermiddagen i skitväder.
Ändå så jäkla trött!
Åkte och handlade på Willy's efter jobbet idag, mat för resten av veckan. Ja vi är så duktiga! ;)
Men när vi kom hem var vi så trötta båda två så det blev soffan och Ullared på kanal5play.se
Henke lagade maten (idag igen) så jag fick vila en stund till.
Att jag ändå orkade iväg och träna är otroligt, men jag hade ju bestämt att jag skulle träna idag. Står det i kalendern så är det så!

Känner mig rätt stolt över mig själv att jag orkade till gymmet fast klockan blev efter åtta innan jag kom iväg!! Men å andra sidan tar ett sånt här pass bara ungefär en halvtimme, om man hoppar över löpbandet...

Tjing!

3 kommentarer:

  1. Heja Maria! Jäklar va grym du är! Det ända som är tråkigt tycker jag är att vi inte kan kötta ihop på gymmet! Dreamteam you know <3 Men vi kommer ju hem på fredag em som du vet, tror du att vi hinner få till ett gympass tillsammans på fredagkväll lr är du upptagen? :)

    PUSS

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack hjärtat! Ja visst är jag grym?! ;) Du får väl flytta hem igen då för 17! Hur svårt kan det va? ;)
      På fredag är jag ute med jobbet så det blir tyvärr ingen träning då.

      Radera
  2. Javisst ja det skrev du ju sist. Åker nog inte ut till Hedesunda förrän på lördag lr söndag nu iaf. Jag blir nämligen själv till Sverige för Kalle ska jobba. Hoppas vi hinner se en sväng någon utav dagarna när jag blir i byn :) PUSS

    SvaraRadera