fredag 15 mars 2013

Lite forskning

För att på nåt sätt må lite bättre över hur mycket jag egentligen väger, så har jag forskat lite i vad som är "normalt" för en kvinna.
Det här hittade jag på en sida som heter www.traningslara.se

"För lite bakgrundsinformation så har den normala kvinnan ungefär 21 kg muskelmassa och den normala mannen ungefär 33 kg muskelmassa. Det finns en viss inverkan av etnicitet här men det är inte relevant för detta inlägg då siffrorna ändå är ungefärliga och representerar ett medelvärde."

Genast så känns det faktiskt lite bättre att väga drygt 90 pannor eftersom jag har en muskelmassa på över 50kg!
Jag tänker så här: Om den "normala kvinnan" väger 65kg varav 21kg är muskler, ger det ca 32%
Mina muskler just nu är ca 57% av min vikt!

Då borde jag ha väldigt lätt att bygga muskler eftersom jag har en "bra grund". Så med rätt kost och fortsätta träna, borde jag kunna se ganska fit ut i framtiden, trots min ålder.
Man kanske inte måste vara 20-25 för att ha en fin kropp?! Det kanske bara tar lite längre tid att forma den nu när man är lite äldre.

Hur som helst, det känns inte allt för jävligt idag :)

Peace!

2 kommentarer:

  1. Oavsett hur du hittar din motivation så är du jätteduktig som gör det. Du är duktig som orkar gå till gymet dag ut och dag in, själv orkar jag knappt gå ut med Ola. Hur mycket du än väger så kommer du alltid vara det finaste jag vet. Puss

    SvaraRadera