söndag 24 mars 2013

Zumba!

Jag har ju sagt att jag vill ha variation i min träning, dels för att det inte ska bli tråkigt och dels för att jag tror att det är bra.
Jag har funderat på det där med zumba flera gånger, men efter att ha sett filmerna som Marie lagt ut på sina zumbapass har jag tänkt att det är för svårt.
Flera kollegor på jobbet har också provat zumba, när det kom någon instruktör dit och körde, men någon gick därifrån och ingen tyckte att det var kul för det var så svårt...
Men jag har ju också hört så många som blir som besatt av zumban och tycker att det är det roligaste som finns!
Så, jag som försöker vara öppensinnad var ju nu tvungen att prova själv, man kan ju inte bilda sig en uppfattning genom att lyssna på andra.
Ja, det var svårt, kanske särskilt när man hoppar in mitt i terminen, när de flesta redan kan stegen. Men jag kan nog se det roliga i det när man lärt sig stegen ordentligt. Jag är ju så dålig på att "ruska röv" läs rulla på höfterna... men det är väl en träningssak det också kan jag tro.
Jag ska absolut ge det några chanser till iallafall, eller rättare sagt ge mig själv några chanser till. Jag ska gå dit på onsdag också har jag tänkt. För svettig blev jag!
Marie är ju ett energiknippe utan dess like och det är smittsamt!

Sammanfattningsvis har träningen denna vecka sett ut så här:
Måndag - vila
Tisdag - Bröst & Triceps
Onsdag - Ben
Torsdag - Biceps & Mage
Fredag - Vila
Lördag - Jogging
Söndag - Zumba

Det blev inget bakat i helgen som jag hade tänkt, men jag är ju snart ledig igen så jag får väl prova då.
Idag blev det iallfall en lchf-kladdkaka (utan mjöl och socker) bakad, som vi avnjöt med grädde och hallon
 

Recept:
200g smör
200g mörk choklad
4ägg
1dl steviaströ (eller liknande)
1krm vaniljpulver (inte socker)
Smält smör och choklad.
Vispa ägg, stevia och vaniljpulver fluffigt
Vispa ner choklad/smörblandningen
Grädda i 200 grader i ca 6-8minuter
 
 
Till kvällsmat hade Henke gjort köttfärsbiffar med broccoli/blomkål/morötter och en smarrig gräddsås!
 
 
Nu ska jag ta en välförtjänt dusch, imorgon är det jobb igen, men nästa vecka jobbar jag bara TVÅ dagar!! Tagit ledigt onsdag och torsdag så jag får en riktigt låååång påsk!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar