torsdag 28 mars 2013

Discopass & Påskkärringar

Nu är det påsk och jag ska äta godis tills det står ut ur öronen på mig! Nej då inte riktigt, men godis ska jag äta och god mat...fast god mat äter jag ju varje dag iof!

Som vanligt på torsdagar blev det ett pass med Marie som coach idag, trots att det är skärtorsdag. Vi var ganska ensamma i gymmet kan jag lova. Det var jag och två till ur vår grupp och Marie, riktigt skönt faktiskt.
Jag körde bröst och biceps idag, ett såkallat discopass (grabbarna brukar träna dom musklerna på fredagar innan dom går ut på krogen, för att se välpumpade ut)
Det gick bra tycker jag, ska försöka komma ihåg...

15 x 3 bröstpress i cablecrossen (framåtlutad) 13kg
15 x 3 bröst i cablecrossen (nerifrån och upp) 6kg
15 x 3 armhävningar på knä

12 x 3 bicepscurls i cablecrossen 16kg
12 x 3 bicepscurls med hantlar 9kg
15 x 3 bicepscurls med skivstång 20kg (5 låga, 5 höga, 5 "hela")

Idag var det även vägning och mätning, jag visste ju att det inte hänt så mycket på varken vikten eller måtten, men blev ganska glatt överraskad ändå.

7 februari:                                 28 mars:


vikt: 95,7kg                               91,5kg

kroppsfett i %  41,1                  35

muskelmassa i kg 53,5             56,5

midjemått: 99cm                      90cm

bröstmått: 117cm                     109cm

stussmått: 116cm                     111cm


Så det känns helt okej faktiskt, jag kanske skulle gå ner fortare om jag struntade i att styrketräna, bara lägga om kosten och promenera. Men jag har ju bestämt mig för att det är inte så jag vill göra.
Jag vill ändra min livsstil och hitta en balans mellan kosthållningen och träning.
Tittar man på siffrorna så går det ju åt rätt håll iaf, sakta men säkert...om jag inte hade ökat i kilo i muskelmassa så hade jag väl förmodligen vägt mindre...

Det blir nog en rätt bra påsk!
Det här "fina" besöket fick vi på gymmet ikväll... två påskkärringar i fin form, Mats & Joel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar