måndag 18 mars 2013

Träningsbrist & glassfrossa

Det verkar inte bättre än att förkylningen är ett faktum!
Sen jag kom hem från jobbet har jag bara legat under filten och frusit. Tack och lov för världens bästa sambo som lagar maten och pysslar om mig.
Med andra ord blev det ingen träning idag, det känns jättejobbigt! Jag som var och köpte nya skor i lördags:

 
Hade ju liksom planerat att få inviga dom ikväll, men så blev det alltså inte.
 
Istället ska jag fortsätta försöka mota/bota förkylningen med glass!
Ja, jag vet, jag ska ju inte äta glass om det inte är lördag förstås...men jag hittade ett recept som jag var tvungen att prova.
 
200g kesella
100g jordgubbar (eller valfria bär)
1,5msk stevia strö
1krm vaniljpulver.
 
Mixat med stavmixern, in i frysen ca 20minuter, rör om lite, ställ in ytterligare 15-20minuter.
Receptet har jag hittat på:
 
Hon har verkligen jättemycket häftiga recept, som är värda att testa. Jag är sugen att prova att baka med proteinpulver...
 
Så nu efter en het dusch, ska jag avnjuta den här jordgubbsglassen, som iaf har smakat bra när jag "smakat av" den innan den stått färdigt i frysen.
 
 

1 kommentar:

  1. Men nej inte sjuk IGEN!!!! Hoppas att glassen smakade gott och att du blir frisk snart. Jag ska också testa att göra den någon dag =) Kram

    SvaraRadera