tisdag 26 mars 2013

Morgonträning

Att börja dagen med ett träningspass är faktiskt ett ganska bra sätt att börja dagen!
Eftersom jag "tröttade ur" igår så bestämde jag ju mig för att köra ett pass på jobbgymmet istället direkt på morgonen. På ett sätt var det ganska bra faktiskt, för nu när jag inte varit där på länge märkte jag hur mycket mer vikter jag la på nu än tidigare när jag gymmat på jobbet!
Man glömmer ju så lätt vilka vikter man kör på, därför tycker jag det är suveränt att skriva ner det varje gång nu. Vissa hinner jag ändå glömma från det jag gjort övningen tills det jag kommer hem och ska skriva ner det...men bättre några än inga iallafall.

Så här såg morgonens pass ut:

Rygg:
Rodd 45kg 12 x 3
Latsdrag bakom nacken 40kg 12 x 3
Ländrygg 12 x 3
Hantelrodd 12,5kg 12 x 3

Axlar:
Hantelpress 9kg 12 x 3
Lyft till hakan 35kg 12 x 3
90 grader hanteltip 7kg 12 x 3








På eftermiddagen tog jag ut min friskvårdstimme på jobbet i form av en rask promenad med Ola. Jag hittade en perfekt runda på 5,4km (enligt sportstracker) det tog 48 minuter och det gav ett snitt på 6,7km/tim, vilket är en hyffsad hastighet när man går med hund i koppel.
Underbart, härlig och skönt i strålande solsken!

Så har man kvällen "ledigt" till annat än träning!

2 kommentarer:

  1. åå vad duktig du är.jag ska bara hitta motivationen jag också, sen ska jag börja jag med
    kram madde

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Ja det gäller att hitta motivation och fokus. Jag tycker faktiskt det är rätt så roligt också! Fast det just nu inte känns någon skillnad på kläder eller syns någon skillnad på vågen. Nånting måste ju förändras iaf...om inte annat mitt humör :)

      Radera