torsdag 23 maj 2013

Vårruset 2013

Genom jobbet hade jag tidigt i år anmält mig till Vårruset i Gävle, jag har aldrig deltagit i något lopp ever förr.
Det är 5 kilometer och mest på asfalt, sista biten är på grus genom boulognerskogen.
Mitt första delmål med löpträningen är ju att jogga 5 kilometer på 30 minuter. Eftersom löpträningen inte har varit jättehögt prioriterad så har jag inte kommit ens i närheten av det målet.
Jag har gått och joggat 4 kilometer på 30 minuter och varit nöjd med det. Det mesta jag orkat hålla i och jogga i sträck är 2 kilometer.
Jag visste att Gunilla, min kollega, var en bra pepp att ha med sig så jag frågade henne om hon ville göra det här med mig.
Nog är hon den bästa peppen!! Hon fick mig att jogga ALLA FEM KILOMETRARNA!!
Det gjorde vi på ca 32-33minuter, det är ju jättenära mitt mål!
Jag var påväg att ge upp ett par gånger, men det fick jag inte, dessutom spurtade vi lite de sista metrarna på upploppet!
Jag är så himla nöjd med mig själv och min prestation, för de flesta är det nog inte så stort, men för mig är det ett stort steg!
TACK bästaste Gunilla för att du gjorde det här med mig! Munsår, nackspärr och nya skor till trots!
Vilken kämpe du är!


Laddad innan avfärd till Gävle

 
Kollegorna: 
 
Jag och Gunilla innan loppet

 
Trångt var det:

 
Det var svensexa också

 
Jag & Gunilla efter loppet, tomatfejs men nöjda

 
 
Kvalitén på bilderna är inte de bästa, men det bjuder jag på.
 
Å en sak till bara... Jag fick världens finaste komplimang ikväll av en tjej som jobbar på en av våra återvinningscentraler. Jag tog emot den på sämsta sätt...jag måste träna på att få komplimanger tror jag :)
 
Hon sa: "Du ser väldigt stark och vältränad ut, tränar du mycket?
Jag svarar: "Nej jag är mest tjock!"
 
Men det tyckte hon inte, hon envisades med att fortsätta tycka att jag ser vältränad ut. Så tillslut klämde jag fram ett "TACK så mycket! Jo jag tränar ju en del faktiskt...men jag är fortfarande mest tjock" KASST svar!
 
Men JIPPIE! Nu vet jag ju att det faktiskt går att jogga 5 kilometer, då kan jag nog göra det en par minuter snabbare också!

1 kommentar:

  1. STORT GRATTIS!!! Jag VISSTE att du skulle klara det, vilket dreamteam ni var du och Gunilla! :) Bra jobbat, nu är det bara att fortsätta träna till vasa stafetten! Puss <3

    SvaraRadera