tisdag 28 maj 2013

Anmäld!

Jag fick visst blodad tand efter vårruset! Igår anmälde jag mig till ytterligare ett 5 kilometers lopp, som kommer att gå av stapeln nästa helg den 8 juni.
Hedesundarundan, ett lopp som tydligen gick förra året också men då mitt i byn, i år ska dom ha det ute på Ön. Ska bli roligt att prova på det.

Så nu måste jag ju börja träna på allvar på det här med att jogga...
Ikväll blev det en sväng med Ola på Västbyskogen 4,5kilometer på 35 minuter... ingen topptid direkt men jag får känna mig nöjd ändå.
Jag joggade nästan hela rundan, eller kanske man ska kalla det lunkade...idag var det inte flåset som tog kol på mig det var benen.
Fasiken vad ont dom gjorde! Helt stum och jag har ont i benhinnan på vänster ben och vaden på höger ben... Undrar vad det beror på...
Jag bröt av och gick några meter och då kändes det bättre i benen, jag tror jag sträcker ut mera då...att jag liksom blir för kort och stum i steget när jag joggar.

Ska man börja tänka på tekniken nu också? Börjar bli allvarligt det här! :)
Jag vet inte vilket som är bäst... Att jogga hela rundan i den takten som gör att jag orkar jogga hela tiden. Eller hålla lite högre tempo och bryta av och gå ibland för att jag inte orkar springa?
Har jag några experter till läsare som kan ge mig ett bra svar?
Någon som vill haka på och jogga Hedesundarundan med mig?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar