onsdag 22 maj 2013

Zumba och Tabata!

Tisdag den 21 maj åkte jag och några fler Hedesundatjejer till Östervåla för att vara med på ett zumba pass där för Marie.
Det var på Skogsvallen på dansbanan vi höll till, jag trodde det var utomhus så jag hade klätt mig alldeles för mycket. Tjocka mjukisbyxor är inte att rekommendera till ett svettigt pass Zumba!

Efter en timmes zumba hade en tjej från Östervåla, Anette Svinghammar, ett pass Tabata träning.
Fy fan säger jag bara! Så jäkla jobbigt!
Tabata är typ intervallträning där man kör ett antal set på 20 sekunder och 10 sekunder vila där emellan.
Vi parade ihop oss två och två, när den ena gjorde en grej så gjorde den andra en annan.
Så körde man dom två övningarna fem gånger var i högt tempo.
Man kan nog köra i princip vilka övningar som helst t ex hopprep, armhävningar, situps eller knäböj.
Det gäller att ge hundra procent för att det ska ge bästa effekten.

Igår tyckte jag inte det kändes som något för mig, men det kanske blev lite väl häftigt efter en timmes zumba. Dessutom var det VÄLDIGT skitigt på golvet, så kläderna och handflatorna var kolsvart!
Inte så mysigt.
Men med tanke på vilken kropp Anette har så är nog träningen mycket bra! Hon är bara muskler och senor!

Imorgon Onsdag är det zumba igen och Torsdag ska jag springa vårruset!
Puh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar