söndag 7 april 2013

Ännu en vecka har gått

Söndag och helgen är snart över, vilket betyder ny arbetsvecka men också ny träningsvecka. Jag funderar på att lägga upp träningen lite annorlunda denna vecka få se hur det går.
Ikväll har jag varit på Zumba och faktiskt tyckte jag det gick rätt bra den här gången! Det är bara vissa saker som är svåra, t ex ruska röv! Jag fattar inte hur man gör!
Det enda som ruskar och skakar och dallrar på mig är ju för fan magen!
Jag måste nog googla "skaka rumpa, hur gör man?"
Hahaha det blev såklart massor av träffar:

Första steget är att släppa loss skinkorna! De flesta tror att de ska spännas för att rumpan ska bli fylligare, det är tvärtom nästan omöjligt att få igång skakningarna om musklerna är spända.
Dina magmuskler måste däremot spännas rejält – föreställ dig att du kan ta emot en magsmäll utan att det gör ont. Det är för övrigt ett av skälen till att ditt midjemått blir mycket mindre och du får bättre kontroll över dina magmuskler när du dansar Zumba ofta!
Under tiden du spänner magen och slappnar av i skinkorna börjar du ryckvis röra kroppen från sida till sida. Börja lugnt och öka efterhand hastigheten mer och mer.
Långsamt märker du nu vibrerande vågor genom hela kroppen, och när du börjar bli trött i magmusklerna vet du att du är på rätt väg – övningen är nämligen särskilt tuff för magregionen.
Du kommer att uppleva att du måste träna ett par gånger, men sedan vänjer kroppen sig vid de nya rörelserna, så att du till sist inte behöver tänka, utan bara göra.

Bara att börja öva!

Jaha...veckans träning har sett ut så här:

Måndag - Rygg & Axlar
Tisdag - Ben & rumpa
Onsdag - Zumba
Torsdag - Triceps & mage
Fredag - Vila
Lördag - Bröst & Biceps
Söndag - Zumba

Förutom promenaderna förstås!

Nu ska jag klura ut hur nästa veckas träning ska se ut...
Ska jag stå brud om lite drygt två månader lär det ju bli hårdkörning nu.
Men det är klart...man kanske inte kan sy in klänningen hur mycket som helst heller?!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar