tisdag 16 april 2013

Back on track

Nu är jag igång igen, äntligen efter en veckas icketräning! Jag har inte ens promenerat under den här tiden då jag inte varit nå pigg, dessutom har jag fuskat med sockerintaget.
Av någon outgrundlig anledning är det lättare att vara ordentlig med maten när man är "duktig" och tränar. Det blir liksom slarv med alltihopa istället för att vara extra noga med kosten när man inte rör sig överhuvudtaget.
Men nu skiter vi i det, gjort är gjort och jag tyckte väl att jag behövde det just då. Nu är det nya tag igen!
Inga snabba kolhydrater idag och inget socker heller. Dagens kalorier har kommit från kyckling och grönsaker mestadels, det blev det till både lunch och middag faktiskt.

Jag har just kommit hem från ett rygg och tricepspass på gymmet.
Det blev 5 minuters uppvärmning på löpbandet
Rygg:
15 x 3 roddmaskin 42kg
15 x 3 latsdrags 36kg
15 x 3 hantelrodd 10kg
12 x 3 korsryggsrullning-sträckning med 5kg vikt
Triceps:
15 x 3 repextensions över huvudet 16kg
15 x 3 tricepspress i cablecrossen 15kg
12 x 3 omvänd enhands tricepsextension
Avslutade med 5 minuters rodd

Det kändes lite motigt idag, men jag är glad att jag tog mig dit och jag är nöjd med min prestation idag.
Imorgon hoppas jag att det blir zumba om Marie har frisknat till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar