torsdag 4 april 2013

Imorgon är det fredag!

Så nära som det var idag...så nära har nog Marie aldrig varit en käftsmäll tror jag!
Fy fan vilken slavdrivare!

Jag ska ta det från början.
Idag tog jag en friskvårdstimme på jobbet, en promenad på 5,3 kilometer det tog 47minuter det betyder en snitthastighet på 6,8 km/tim.
Det är ganska skönt att komma ut från kontoret en stund faktiskt och rensa huvudet lite efter alla telefonsamtal.
Ja, sen är det ju torsdag, vilket betyder träning med Marie som coach.
I min kalender stod det mage & triceps idag och så blev det också, vi var bara 2st idag så det blev lite extra hårt.
Jag hade ingen energi idag kände jag när jag var på väg till gymmet, ni vet en sån där dag man helst lagt sig i soffan och slappat hela kvällen.
Eftersom jag inte vill vara en tjockis längre så håller ju inte det konceptet, därför var det bara att pallra sig dit. Ont ska med ont förgås!

Det blev 10 minuters uppvärmning på löpbandet i promenadtakt (6.5km/h)
Triceps:
12 x 3 Kabelpress – Tricepsextensions 16kg
12 x 3 Pushdowns (enhandsfattning i cablecross) 6kg
12 x 3 Pushdowns 23kg

Plankan 4ggr

4 olika övningar mage, har ju inga namn på övningarna så det är svårt att förklara...

SEN ville då Marie att jag skulle avsluta med 10 minuter på löpbandet...körandes intervaller... 9km/h i 3 minuter 12km/h i 1 minut, 9km/h i 2 minuter, 12 km/h i 1 minut, 9km/h i 2minuter, 12km/h i 1 minut.
Alltså att jogga är ju en sak, men att springa intervaller med en massa övervikt och utan kondition! Fy fan!
Jag var rätt så svart i ögonen när hon hurtig frågar: Går det bra?!
Dra åt h*vete har jag lust att svara...men jag höll käft och sprang!
När jag sen gick sista 5 minuterna för att komma upp i en kvart och varva ner så kunde jag ju skratta åt det och fråga hur  hon vågade stå så nära när hon trissar mitt humör så där.
Men tja det gick ju...jag sprang...fast vidrigt var det även om det bara var i 10 minuter och jag pausade en gång och ställde fötterna på sidan av bandet.
Jag fortsatte ändå! Åh fy vad länge 1 minut kändes kan jag lova!
Imorgon är det fredag, äntligen, det betyder nämligen TRÄNINGSVILA! Har ju bestämt mig för att det ska bli 6 dagars träning den här veckan, så fredag är enda vilodagen.
På lördag blir det bröst och biceps och på söndag är det zumba igen!

1 kommentar:

  1. Härligt hur du kör på och ditt j*ävlar anamma kommer nog bra till pass nu när du tränar så hårt! Jag skrattar högt när jag läser hur nära Marie var en käftsmäll, I know the feeling :) Trevlig helg, snart ses vi sportyspice <3 Puss

    SvaraRadera